15 دقیقه زمان در روز برای کاهش وزن!

15 دقیقه زمان در روز برای کاهش وزن!

روش های کاهش وزن یا لاغری زیادی توسط دانشمندان معرفی شده است، اما این روش جدید تنها به 15 دقیقه زمان در طول روز نیاز دارد. این روش کاهش وزن می‌تواند در مدت زمان کوتاه، تاثیرات زیادی داشته باشد.

داشتن اطلاعات کافی در رابطه با تمام نوشیدنی و غذاهایی که مصرف می‌کنید، می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد، اما با وجود تاثیرات زیاد این روش بر روی کاهش وزن، افراد زیادی هستند که تمایل به امتحان آن ندارند.

یکی از مطالعات جدید صورت گرفته نشان می‌دهد که داشتن نظارت بر روی رژیم غذایی می‌تواند تاثیر زیادی بر روی تناسب اندام و کاهش وزن داشته باشد؛ این مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگان موفق شدند با کنترل رژیم غذایی خود، ظرف مدت 6 ماه و به طور میانگین با صرف کردن 15 دقیقه از وقتشان در طول روز، رکورد خوبی در کاهش وزن کسب کنند.

نتایج این تحقیق به تازگی و در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند ماه) در مجله چاقی منتشر شده است و اولین افرادی را نشان می‌دهد که با تحت نظر داشتن رژیم غذایی توانستند وزن خودشان را با موفقیت کاهش دهند.

دکتر جین هاروی (Jean Harvey)، مدیر بخش تغذیه و علوم غذایی دانشگاه ورمونت اظهار داشت:

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

مردم از این روش متنفر هستند؛ آن‌ها فکر می‌کنند که کار سخت و دشواری‌ست، اما سوال ما این بود که نظارت کردن روی مواد غذایی تا چه اندازه دشوار است؟ قطعا خیلی زیاد نیست.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

محققان امیدوارند که نتایج به دست آمده بتواند موجب تحریک افراد بیشتری برای داشتن نظارت روی رژیم غذایی شود.

هاروی در ادامه افزود:

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

این روش بسیار موثر بوده و به اندازه‌ای که مردم فکر می‌کنند، کار سختی نیست.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

دکتر هاروی اعلام کرده است که برنامه‌های زیادی برای مدیریت و تحت نظر داشتن مواد غذایی موجود است.

در این مطالعه تعداد 142 نفر از افرادی که دارای اضافه وزن یا مشکل چاقی بودند، داده‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و در برنامه کاهش وزن آنلاین شرکت کردند. در حقیقت برنامه کاهش وزن آنلاین به صورت هفتگی و تا 24 هفته مداوم با برگزاری جلسات گروهی موجب بررسی استراتژی‌های کاهش وزن از طریق تنظیم هدف، ورزش و رژیم های غذایی با کالری کم می‌شود.

شرکت‌کنندگان در طول آزمایش وارد صفحه کاربری خود در وب‌سایت می‌شدند و مصرف غذای روزانه را ثبت می‌کردند، همچنین سایت موردنظر، زمان حضور کاربران را هم به منظور ارزیابی میزان حضورشان مورد بررسی قرار می‌داد.

بر اساس آمارهای منتشرشده، کاربران در ماه اول مطالعه به طور میانگین 23.2 دقیقه از وقت خود را به صورت روزانه برای ثبت اطلاعات در سایت گذراندند و در پایان دوره آزمایش، زمان حضور در سایت را به 14.6 دقیقه در روز کاهش دادند.

جالب توجه است، کسانی که وزن بیشتری از دست دادند، نسبت به کسانی که کاهش وزن کمتری تجربه کردند، زمان زیادی در سایت برای ثبت اطلاعات رژیم غذایی صرف نکردند، اما شرکت‌کنندگان موفق سعی داشتند تا حضور خود را به صورت دائمی در سایت حفظ کنند.

به عنوان مثال، کسانی که حداقل 10 درصد از وزن خود را پس از شش ماه کاهش دادند، روزانه به صورت متوسط 2.7 بار وارد سایت می‌شدند. کسانی که کمتر از 10 درصد کاهش وزن را در طول دوره تجربه کردند، توانستند رکورد 1.7 بار ورود به صورت میانگین در طول روز را ثبت کنند.

اینطور که از نتایج به دست آمده پیداست، آن دسته از افرادی که حداقل 10 درصد کاهش وزن را تجربه کردند، اطلاعات غذایی بیشتر از 20 روز در ماه را در سایت قرار دادند، این در حالی‌ست که سایر افراد با کاهش وزن کمتر از 10 درصد، تنها 11 روز در هر ماه را به وارد کردن اطلاعات غذایی اختصاص دادند.

هاروی اظهار داشت:

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

به نظر می‌رسد که نظارت افراد بر روی غذاهای مصرفی، به نوعی باعث ایجاد تفاوت‌ها خواهد شد، نه زمان زیادی صرف شده و نه شامل جزئیات می‌شود.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

محققان خاطر نشان کردند، از آن جایی که نظارت به صورت آنلاین صورت گرفت، یافته‌ها مبتنی بر نظارت الکترونیکی بوده و لزوما مربوط به ثبت اطلاعات از طریق کاغذ و خودکار نبوده است.

لازم به ذکر است که آزمایش شامل افرادی بوده که در برنامه کاهش وزن شرکت داشتند، بنابراین ممکن است که این نتایج، لزوما برای افرادی که در برنامه کاهش وزن حضور نداشتند، یکسان نباشد.

منبع: گجت نیوز

این مطلب را به اشتراک بگذارید!

دسته بندی مقالات

دعوت به همکاری

مجله آرت پیکو (کتاب هنر و فناوری) از تمامی علاقه‌مندان و صاحبان قلم برای ارسال مطالب مفید و مرتبط دعوت به همکاری می‌نماید تا مقالات را با نام ایشان منتشر سازد. ما تمامی افراد جامعه به خصوص هنرمندان، دانشمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان را صاحبان این رسانه می‌دانیم.