پس از تحول صنعت چاپ و ترقی سطح دانش گرافیک و به موازات آن گسترش مصنوعات بشری، صاحبان کالا برای جلب مخاطبان اقدام به بازنگری ساختار ظاهری در نحوه عرضه محصولات خود نمودند که از نمونه های بارز آن، طراحی پوششهای اولیه و ثانویه زیبا برای تولیدات بود که علاوه بر نقش حفاظتی، حامل طرحهای زیبای گرافیکی و نقش تبلیغی نیز بودند. غلاف برای کتاب، پوشش کاغذی یا پلاستیکی سی دی یا دی وی دی، جعبه خمیردندان و…. تنها نمونههای اندکی از پوششها یا کاور و جعبه محصولات هستند که امروزه و به وفور در پیرامون ما قابل مشاهده هستند. طراحی این دسته از سفارشات گرافیکی مستلزم شناخت دقیق صنعت چاپ و بسته بندی و سلیقه بصری حاکم بر جامعه هدف دارد به گونه ای که عدم دقت در انجام آن، ضرر و زیان زیادی را به تولیدکننده وارد خواهد نمود. این به آن علت است که در اولین نگاه مشتری، نخستین بازتاب گرانشی یک محصول، ناشی از طرح زیبای کاور یا جعبه آن میباشد و در صورت اشتباه طراح، اولین نگاه، آخرین نگاه خواهد بود! البته از مهم ترین کاورها باید به کاورهای موسیقی اشاره کرد که علاوه بر انتشار در فضای مجازی، بعنوان لیبل لوح فشرده نیز بکار میروند و طرفداران بسیاری بین اهالی موسیقی دارند. این کاورها حاوی یک طرح بصری شامل عکس، گرافیک و یا تصویرسازی به همراه اطلاعات پدید آورندگان موسیقی یا آلبوم مربوطه هستند.
به قلم: کمال محمدی مجد/مدیر نگارستان مهر/ ۱۷-۰۹-۱۳۹۴ خورشیدی
تذکر: اقتباس از مطالب با ذکر نام نویسنده و منبع بلا مانع است.
دیدن نمونه کارهای ما به شما اطمینان میدهد تا با خاطری آسوده ثبت سفارش فرمایید
با فرم تماس سایت یا برنامه واتس اپ، ثبت سفارش فرموده و هزینه آن را پرداخت نمایید
با توجه به مدت زمان اجرای پروژه، سفارش شما تکمیل و سپس تحویل داده خواهد شد
سفارش خود را از فرم تماس با ما ثبت کنید
دکمه چت واتس اپ در پایین این برگه موجود است