ناوگان هوایی کره شمالی از نگاه توریست‌ها!

air-koryo-airlines-north-korea-23_honaronline-net

کره شمالی و ناوگان مسافربری هوایی آن از نگاه توریست‌ها!

به بهانه انتشار بخشی از تصاویر تهیه شده عکاس آرتور مابیوس(Arthur Mebius) در مجله نشنال ژئوگرافی و سایت این نهاد که از تجربیات سفرهای سه گانه او به کشور ایزوله و تحریم شده کره شمالی حاصل آمده و میتواند به بازنمایی بخشی از مشکلات مردم رنجدیده آن دیار کمک کند، بر آن شدیم تا ترجمه مطلب  و تصاویر را بدون کم و کاست در وبلاگ هنرآنلاین نت منتشر کنیم. امیدواریم مطلب حاضر مورد توجه شما سروران قرار بگیرد و ما را از نظرات خود بهره‌مند سازید.

نویسنده: گلنازخان(Gulnaz Khan)/ مترجم: کمال محمدی مجد– به نقل از مجله نشنال ژئوگرافی/ بخش گردشگری آرت پیکو (کتاب هنر و فناوری)

کره شمالی محدود شده‌ترین کشورهای جهان است؛ مسافرت‌های بین المللی بسیار کم و صرفاً به مرزهای آن محدود است.

تحریم‌های بین المللی، تأثیر ناخواسته‌ای در کاهش تقاضای سفر هوایی داشته و این بدان معنا است که صنعت مسافرت هوایی کره شمالی در دوران طلایی هواپیمایی شوروی منجمد شده است!

آرتور مابیوس بعنوان عکاس می‌گوید: “کره شمالی یک کشور غیر عادی و برای بسیاری از مردم جذاب است؛ من فکر می‌کنم مردم کنجکاو هستند که ببینند که یک شرکت هواپیمایی چگونه ممکن است در چنین شرایط عجیبی فعال باشد! “

از سه سفر جداگانه کتاب عکس او، آسمان عزیز، هواپیما و مردم خطوط هوایی کره شمالی، ادای احترام به خدمه‌های اختصاصی هواپیمایی و عشق خود به هواپیمایی است

کتاب عکس او که حاصل 3 سفر مجزا به کره شمالی است ” آسمان عزیز،هواپیماها و کارکنان خطوط هوایی کره شمالی” نام دارد که در ادای احترام به خدمه خطوط هوایی و عشق ایشان به کارشان چاپ و عرضه شده است.

این مطلب را هم ببینید
می‌دانستید می‌توان با سنگ‌های هرم بزرگ جیزه دیواری به دور زمین کشید؟!

سوکائو(SOKAO) (خطوط هوایی شوروی سابق – کره شمالی) اکنون به نام شرکت هواپیمایی ایرکوریو(Air Koryo) شناخته می‌شود، این شرکت در ابتدا و در سال 1945 برای اتصال پیونگ یانگ و مسکو تاسیس شد و در سال 1993، آن را به نام فعلی درآوردند. این نام گزاری با الهام از سلسله تاریخی کوریو/ Koryo که حاکم شبه جزیره از 918-1392 A.D. بودند صورت پذیرفته است.

ناوگان این شرکت که از هواپیماهای مدل 1960 کلاسیک از نوع ایلیوشین ((Ilyushins، توپولف (Tupolevs) و آنتونوف  (Antonovs)  تشکیل یافته است، هنوز فعال است.

مابیوس توضیح می‌دهد: “با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های زیست محیطی، ناوگان هواپیماهای روسی مسنAir Koryo  به ندرت در خارج از کشور پرواز می‌کنند.” “با این وجود، این هواپیماها و خدمه آنها آماده سرویس دهی هستند.”

این محدودیت‌ها همراه با امتیاز یک ستاره از Skytrax، محدوده  پروازهای بین المللی هواپیمای مسافری را فقط به دو منطقه در ولادیموخت روسیه و چین کاهش داده است. اما رتبه شرم آور Air Koryo در کنار رکورد ایمنی پایین آن و نیز کمبود امکانات استاندارد دیگر نظیرعدم برنامه پرواز منظم و وب سایت رسمی ثبت و صدور بلیط از مهمترین نواقص فعلی آن به شمار می‌رود.

مابیوس می گوید: “مردم با خدمات بد و هواپیماهای قدیمی مواجه هستند. “در واقع، در یک پرواز منظم از پکن، هواپیماهای توپولف (Tupolev) یا آنتونوف (Antonov) جدید سرویس می‌دهند، که نسبت به  ایرباس ( Airbus) یا بوئینگ (Boeing) معروف نیستند.”

مابیوس می‌گوید:

طی یک پرواز 90 دقیقه‌ای، مسافران از پذیرایی خدمه مؤدب، یک وعده غذا و نوشیدنی مجلل، از جمله آبجوی کره شمالی برخودارند. “در برخی از پروازها، خدمات غیر معمول مانند نمایش و اجرای گروه‌های گروه موسیقی کره شمالی با تکیه بر موسیقی نظامی نیز وجود دارد … و عبور از رودخانه یالو به فضای کره شمالی دراین سرویس‌ها اجرا می‌شود.”

این مطلب را هم ببینید
کشف مومیایی‌های ایتالیایی و حیرت دنیا! بعلاوه تصاویر

چندین شرکت هواپیمایی از طریق کمپین‌های تبلیغاتی نسبت به جذب توریست‌های خارجی فعالیت می‌کنند که برای ناوگان فعلی قابل ملاحظه است و حتی مابیوس ازجمله افرادی است که از طریق همین کمپین‌ها جذب شده است.

او می‌گوید: “این یک افتخار است که من بواسطه تعهد خدمه این ناوگان، به این مجموعه علاقه‌مند شدم.” “این بسیار هیجان انگیز است.”

air-koryo-airlines-north-korea-01_honaronline-net

خللبانان منتظر خروج یکی از خدمه پرواز از هواپیمای توپولف-134 در فرودگاه بین المللی “پیونگ یانگ سانان”  هستند.

air-koryo-airlines-north-korea-02_honaronline-net

خدمه پرواز نوبت استراحت خطوط هوایی کوریو، از داخل هواپیما بیرون را مشاهده می‌کنند.

air-koryo-airlines-north-korea-03_honaronline-net

یک خلبان به بررسی تایرهای هواپیمای توپولف-154 بین پروازهای فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ سونان می‌پردازد.

air-koryo-airlines-north-korea-04_honaronline-net

یک خلبان در حال گرفتن عکس از عکاس آرتور مبریوس قبل از پرواز از فرودگاه کلما (وون سان، کانگ وون دو، کره شمالی).

air-koryo-airlines-north-korea-05_honaronline-net

یک کادر پرواز هواپیماهای مسافری در حال تماشای فرودگاه کلما.

air-koryo-airlines-north-korea-06_honaronline-net

یک گروه از خلبانان هواپیمایی کره شمالی.

air-koryo-airlines-north-korea-07_honaronline-net

روشنایی سقف هواپیمای توپولف-154.

 

air-koryo-airlines-north-korea-08_honaronline-net

خدمه پرواز در فرودگاه کلما از هواپیما از خارج می‌شوند، در حالی که یک مهندس از نردبان بالا می‌رود.

air-koryo-airlines-north-korea-10_honaronline-net

یک گروه از خدمه پرواز در تکاپوی پرواز بعدی‌شان. هواپیماهای توپولف-134 ،آنتونوف-24 و ایلیوشین-18  در فرودگاه ساندوک (Sondok Airport)  در سندنگ نی، چانگ پیونگ گان (Chŏngp’yŏng-gun)،هامجیانگ نامدو (Hamgyong-namdo)، کره شمالی قرار دارند.

air-koryo-airlines-north-korea-11_honaronline-net

یک خلبان در داخل کابین هواپیمای توپولف-134

air-koryo-airlines-north-korea-12_honaronline-net

آنتونوف-24 در فرودگاه ساندوک (Sondok) که قبل از پرواز صبحگاهی به مقصد فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ سانان، سوختگیری می‌شود.

air-koryo-airlines-north-korea-13_honaronline-net

خدمه شرکت هواپیمایی مسافربری در جشن سالگرد 40 سالگی ایرکوریو (Air Koryo) در هواپیما و در نزدیکی سونان آواز می‌خوانند.

air-koryo-airlines-north-korea-14_honaronline-net

پس از خنک کردن ترمزها و دنده فرود با آب، یک گروه از خلبانان توپولف-134موتورها را برای شب در فرودگاه کلما ایمن نگه می‌دارند.

این مطلب را هم ببینید
تابلوهای راهنما برای سنگ نگاره‌های گلپایگان در وردی تیمره

air-koryo-airlines-north-korea-15_honaronline-net

کابین مسافران یک هلیکوپتر میل-17 (MIL-17) که برای حمل و نقل مقامات استفاده می‌شود.

air-koryo-airlines-north-korea-16_honaronline-net

یک خلبان در حال خروج از یک هلیکوپتر و یک مرد دوچرخه سوار در مقابل او.

air-koryo-airlines-north-korea-17_honaronline-net

بنای یادبود در خارج از فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ سانان شامل تصاویر دو رهبر سابق کره شمالی است.

air-koryo-airlines-north-korea-18_honaronline-net

کلاه‌های خلبانان دریک ردیف و در خلال یک پرواز.

air-koryo-airlines-north-korea-19_honaronline-net

یکی از اعضای ارشد پرواز در حال توضیح ویژگی‌های هواپیما به یک همکار در دوره آموزش.

air-koryo-airlines-north-korea-20_honaronline-net

دم هواپیما با پرچم کره شمالی تزئین شده است.

air-koryo-airlines-north-korea-21_honaronline-net

یکی از خدمه پرواز برای جلوگیری از بسته شدن در، ایستاده است.

air-koryo-airlines-north-korea-22_honaronline-net

یک تورولو-134 به سمت پیونگ یانگ پرواز می‌کند، در حالی که دو آنتونوف در فرودگاه کالما فرودگاه استراحت می کنند.

air-koryo-airlines-north-korea-24_honaronline-net

یک خلبان شرکت ایر کوریو در نزدیکی هواپیما ایستاده است.

air-koryo-airlines-north-korea-23_honaronline-net

یکی از خدمه شرکت هواپیمایی ایر کوریو بر روی سقف هواپیما.

air-koryo-airlines-north-korea-25_honaronline-net

یکی از کارکنان ایرکوریو در داخل کابین

این مطلب را به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات

دعوت به همکاری

مجله آرت پیکو (کتاب هنر و فناوری) از تمامی علاقه‌مندان و صاحبان قلم برای ارسال مطالب مفید و مرتبط دعوت به همکاری می‌نماید تا مقالات را با نام ایشان منتشر سازد. ما تمامی افراد جامعه به خصوص هنرمندان، دانشمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان را صاحبان این رسانه می‌دانیم.