مومو یا تهدید جدید دنیای مجازی!

مومو یا تهدید جدید دنیای مجازی!

چالش مومو – Momo Challenge تهدید جدید دنیای مجازی برای رده سنی کودکان بوده که آن‌ها را مجبور به آسیب به خود و دیگران و حتی خودکشی می‌کند.

چند سال پیش و با چالش نهنگ آبی شاهد شروع چرخه‌ای ناسالم در شبکه‌های اجتماعی بودیم که نوجوانان را هدف می‌گرفت و در نهایت باعث خودکشی فرد می‌شد. خوشبختانه با واکنش و آگاهی جهانی نسبت به این چالش، نهنگ آبی به دست فراموشی سپرده شد و عوامل آن نیز دستگیر شدند. اما با فراگیر شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط کودکان و نوجوانان به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، پیش زمینه‌ها برای چالش آنلاین بعدی فراهم شده و چالش مومو از راه‌های مختلف تلاش می‌کند تا به کاربر آسیب برساند.

چالش مومو

چالش مومو در ابتدا از فیسبوک – Facebook شروع شده و در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار دیده شد. گرچه اوایل به آن توجه زیادی نمی‌شد اما با افزایش تمرکز روی شبکه‌های اجتماعی دوباره به ترند روز تبدیل شده است. قشر هدف مومو بیشتر کودکان خواهند بود اما این بدین معنا نیست که خطری بزرگسالان را تهدید نمی‌کند. در ادامه نگاهی به فعالیت مومو در شبکه‌های اجتماعی خواهیم داشت تا ببینیم چگونه با مخاطب ارتباط برقرار کرده و رابطه‌اش را به پیش می‌برد.

چالش مومو چیست؟

مومو در واقع یک عروسک ژاپنی بوده که با ترفندهای فوتوشاپ ظاهری ترسناک با چشمانی درشت و لبخندی مرموز پیدا کرده است. این ظاهر می‌تواند در بچه‌ها احساس ترس و وحشت ایجاد کرده و از همین طریق به آن‌ها دستوراتی جهت آسیب رساندن به خود و دیگران می‌دهد. رایج‌ترین راه ارتباطی کنونی مومو با افراد از طریق پیام‌رسان واتس اپ بوده که با یک پیام ساده مانند «آیا می‌خواهی باهم بازی کنیم» شروع می‌شود. پاسخ دادن به پیام همانا و شروع چالش Momo همانا و در ادامه اگر کاربر از پیروی از دستورات مومو سر باز بزند، او و خانواده‌اش را به قتل شبانه تهدید می‌کند.

در ویدیوی زیر می‌توانید توضیحاتی درباره مومو را مشاهده کنید تا با آن آشنایی بیشتری داشته باشید.

[jwp-video n=”1″]

منبع: گجت نیوز

این مطلب را به اشتراک بگذارید!

دسته بندی مقالات

دعوت به همکاری

مجله آرت پیکو (کتاب هنر و فناوری) از تمامی علاقه‌مندان و صاحبان قلم برای ارسال مطالب مفید و مرتبط دعوت به همکاری می‌نماید تا مقالات را با نام ایشان منتشر سازد. ما تمامی افراد جامعه به خصوص هنرمندان، دانشمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان را صاحبان این رسانه می‌دانیم.