طراحی وب

طراحی اقتباسی در تولید قالب وب فروشگاهی و لزوم حفظ اصول و مبانی بصری

با قوت گرفتن کسب و کارهای اینترنتی و توفیق برخی از پیشگامان این عرصه نظیر دیجی کالا که از بازدید کننده بالایی برخوردار بودند، افراد زیادی به فکر تأسیس چنین فروشگاه‌هایی  افتادند و بالتبع نیازمند قالب مناسب برای وبسایت خود بودند. دیجی کالا بعنوان پیشگام این صنعت که خود متأثر از مدل خارجی آمازون بود موجب شد تا چشم بازدیدکنندگان ایرانی به صفحات آن عادت کند و در نتیجه سفارش دهندگان قالب نیز از طراحان الگویی نظیر قالب دیجی کالا طلب می‌کردند. این جریان موجب شد تا موجی از طرح‌های اقتباسی از قالب وب‌سایت دیجی کالا توسط طراحان وب ایرانی به فروشگاه‌های ملزومات وب نظیر راست چین و ژاکت و نظایر آنها سرازیر شوند. قالب‌هایی نظیر دیجی لند، ریماپلاس، نیکی کالا، زنبیل، نیوکالا، دیجی رادو، دیجی روک، دیجی شاپ، ایران کالا، مگافایل، پرسون، کانی شاپ، بیگی کالا، مارال و ده ها نام دیگر تنها نمونه‌هایی در دسترس عام هستند که با این رویکرد عرضه شده‌اند و برخی طراحان نتوانستند حتی از دو واژه “دیجی” و “کالا” نیز در نام‌گزاری کارشان فاصله بگیرند!

اما شاید بتوان به جرأت گفت که حلقه مفقوده روند طراحی قالب وب در رسیدن به نوآوری در عین اقتباس چهارچوب‌های نمونه مرجع، عدم آشنایی طراحان وب با اصول زیبایی شناسی و مبانی تجسمی است و آفت بدتر، پرهیز طراحان وب از تماس و مشورت با طراحان گرافیک مجرب است که به لحاظ انزوای طراح و ترجیح فعالیت خصوصی و انفرادی بر کار تیمی، مسیر طراحی محصول ایشان را در حوالی طرح مرجع اقتباس متوقف نموده و از معایب بصری کار خود غافل می‌شوند. از این رو برخی طراحان  بر افزایش امکانات و ماژول‌های قالب خود متمرکز می‌شوند تا به جذب مخاطب بیشتر بپردازند.

شاید عدد فروش قالب‌های مورد مثال فوق شاهد خوبی بر موفقیت آنها نباشد( زیرا فروشندگان برای کسب رتبه بالای فروش اقدام به برگزاری جشنواره تخفیف می‌کنند) ولی تجربه من بعنوان یک مدرس ارشد هنرهای تجسمی می‌گوید: اگر یک قالب وب اقتباسی با امکانات مناسب در مقابل نوع مشابه و برابر آن (به جهت امکانات، قیمت و سطح پشتیبانی) کم می‌فروشد، یقیناً چیزی متمایز از امکانات و قیمت را ندارد که همان زیبایی بصری است!

بعنوان یک گرافیست با طراحان وب بسیاری در ارتباط هستم که موفق‌ترین آنها یا خود طراح گرافیک هستند و یا اینکه از مشورت یک طراح گرافیک بهره می‌برند و اعتراف می‌کنم که تعدادشان در کشور ما اندک است. جالب اینکه برخی طراحان وب که تعداشان نیز کم نیست در برابر پیشنهادات سازنده گرافیست‌ها مقاومت می‌کنند! این مسئله موجب شده تا ایشان چشم خود را بر روی نواقص زیبایی شناسی آثارشان ببندند و به تعریف و تمجید برخی مشتریان که یا از روی ناچاری و یا بواسطه وجود برخی ماژول‌ها و یا حتی تخفیف بالا اقدام به خرید کرده‌اند دل خوش نمایند. مشتریانی که ممکن است از سواد بصری کافی نیز برخوردار نباشند و معیار اغلب ایشان، برخی امکانات، قیمت، سرعت لود سایت و یا سازگاری با فلان افزونه‌ها و… باشد!

در این میان طراحانی نیز هستند که ضمن حفظ روح اثر مورد اقتباس، نگاهی جسورانه به ساختارهای بصری داشته و در تلاش به رهایی از اقتباس صرف هستند. بعنوان مثال می‌توانم از قالب‌های دیجی لند، آذین فایل و شاپ پلاس نام ببرم که شاید به لحاظ تکنیکی از متقدمان خود وام گرفته باشند، اما ارائه یک گرافیک روان و در عین حال ساده موجب چشم نوازی اثر ایشان به لحاظ بصری شده است. مورد سوم مثالهای بنده یعنی شاپ پلاس توسط جناب آقای سید رضا صالحی طراحی شده که با وجود حفظ شاکله اصلی قالب دیجی کالا (نسخه قدیم) از اصالت شخصی بالایی در زیبایی برخوردار است که اگر امکانات قالب دیگر ایشان یعنی ایران کالا را می‌داشت، قطعاً مورد اقبال بیش از پیش علاقه‌مندان این سبک واقع می‌شد.

برای اینکه نگاه دقیق‌تری به برخی ظرائف بصری مذکور داشته باشم، اثر دیگری از ایشان که قالبی برای فروش فایل تحت عنوان مگافایل است را شاهد گرفته و سعی می‌کنم با استفاده از سلیقه شخص طراح محترم، المان‌هایی از کار موفق او(به لحاظ بصری) را به اثر اخیر خودش یعنی قالب مگافایل تعمیم دهم.

در تصویر بالا که در مانیتور لپتاپ ۱۵ اینچی کپچر شده، برید کرامپ و عنوان صفحه، حجم قابل توجهی از میدان دید کاربر را به خود اختصاص داده به نحوی که در نگاه نخست از مشاهده عناوین سه محصول پایین باز می‌ماند. قطعاً طراح محترم توانایی کوچک سازی این بخش را (تا حد اکثر ارتفاع ۴۰ پیکسل) دارد. این مهم در محصول دیگر ایشان یعنی قالب “شاپ پلاس” به زیبایی رعایت شده است (تصویر زیر). همچنین بزرگ بودن باکس محصول در این دسته و چینش ۳ تایی در هر سطر، با تغییر به باکس کوچکتر و تغییر به سطرهای ۴ تایی، بر زیبایی این برگه خواهد افزود.

نسبت مناسب برای درج عنوان صفحه و ایجاد فضای مناسب برای سایر المانها در قالب شاپ پلاس

در بخش نمایش دسته محصول نیز با قرار گرفتن المان قیمت، تخفیف و کلمه رایگان در سمت چپ و پایین باکس محصول، عملاً تعادل بصری هر باکس دچار خلل شده که در نهایت از زیبایی کل صفحه خواهد کاست (تصویر زیر). من با استفاده از سلیقه رنگی طراح محترم و با کمک المانهای موجود در دو قالب اخیر، این صفحه را به صورت دو پیشنهاد دیگر اصلاح کردم که می‌توانید نتیجه را در دو تصویر بعدی شاهد باشید.

عدم تعادل بصری باکس محصول در دسته محصولی

اصلاح عدم تعادل بصری باکس محصول در دسته محصولی با برقراری تقارن المانها و اجرای اوت لاین و سایه برای افزایش کنتراست بصری که به کمک طرح آقای صالحی در قالب شاپ پلاس صورت گرفته است.

اصلاح عدم تعادل بصری باکس محصول در دسته محصولی با برقراری تقارن المانها و اجرای اوت لاین برای افزایش کنتراست بصری که به کمک طرح آقای صالحی در قالب شاپ پلاس صورت گرفته است.

در پایان این بخش ضمن ادای احترام به تلاش همکاران عزیزم در حیطه‌ی طراحی وب، برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره مباحث هنری و زیبایی شناختی به این سروران برای ارتقای کیفی آثارشان اعلام می‌دارم.

21 دیدگاه در “طراحی اقتباسی در تولید قالب وب فروشگاهی و لزوم حفظ اصول و مبانی بصری

  1. ش . ص گفت:

    بنظر من یک قالب خوب قبل از زیبای باید درست و ولید شده کد نویسی شده باشد اگر اینطور باشه بعد کسب رتبه میشود قالب را از نظر زیبایی هم ارتقا داد جناب مهمدی از نظر کد نویسی و ولید بودن قالب را برسی کردید ؟ چطور بوده میشه به من اطلاع دهید و قالب فروش فایلی که هم سرعت بالا داشته باشه هم ولید باشه را معرفی کنید در صورتی که قالب مگافایل از نظر سئو مناسب نبود خیلی سپاس گذار میشم

    1. باسلام به شما هموطن گرامی،
      در مقاله اخیر با فرض “صحت کامل کدها” وارد بحث زیباشناختی شدم. البته که قالبی که دارای کدهای معیوب است مد نظر و مطلوب هیچکس نیست! درمورد معرفی قالب فروش فایل بفرمایید با کدام سیستم فروش کار می‌کنید؟ ایزی دیجیتال دانلود (E.D.D) یا ووکامرس؟

  2. حامد گفت:

    سلام و عرض ادب
    به نظر بنده در طراحی قالب برای فروشگاه اصل موضوع یوزرفرندلی یا کاربر محور بودن آن است.
    خیلی واضح و شفاف بگویم من کاربر مثلا وقتی وارد وب سایت فروش فایل میشوم نباید با حجم عظیم تصاویر بهم نزدیک که موجب آشفتگی ذهن میشود روبرو شوم.
    در صفحات اصلی قالب های کنونی که بشخصه هم قالب مگافایل را خریداری کرده ام هم قالب بیگی کالا و هم قالب مارکتیکا
    این مورد در صفحه اصلی آنها بچشم میخورد.
    جای نفس کشیدن و فکر کردن برای انتخاب محصول به یوزر داده نشده است !
    در قالب مارکتیکا که مشابه قالب ژاکت است این فضا به نظر من بیشتر وجود دارد اما چه خوب بود که این قالب از امکانات و بهینه بودن کد های قالب مگا فایل نیز هم بهره میبرد.
    در انتها جا داره از دوست خوبم آقای صالحی هم تشکر کنم و اعلام میکنم هر عزیزی که مایل بود در این زمینه تیمی تشکیل بدیم برای طراحی و کد نویسی قالب فروش فایل در ارتباط باشیم.
    چون واقعا جای یک قالب فروش فایل شیک در بین این حجم قالب فروش کالای فیزیکی خالیه.
    با تشکر
    حامد کامکار.
    سرپرست طراحی و گرافیک باسابقه فعالیت در شرکتهای حامی سافت، رنو نگین خودرو، فولکس واگن ماموت خودرو، هیوندایی پاکرو، سروش باران و …

    1. باسلام و درود بر شما همکار عزیز و گرامی،
      قالب مارکتیکا و ژاکت و همچنین راست‌چین از سبک تراکم باکس کوچک المان محصولی در صفحه نخست پیروی می‌نمایند و با رفتن موس روی هر باکس تصویر بزرگ آن را تولتیپ می‌کنند که یک سبک و شیوه خاص خود است. در قالب مگافایل و سیگما و نظائر آن به شیوه فروشگاه‌های محصولات فیزیکی نزدیک می‌شویم زیرا مشتریان این گروه علاقه‌مند فروش هر دو نوع محصول فیزیکی و مجازی با تقدم نوع دوم هستند. همچنین فروش انواع آموزش ویدئویی و بلاگ مجهز از خواسته مشتریان این گروه است.
      پیشنهاد شما بسیار خوب است در صورتی که یک تیم همدل و همفکر شکل بگیرد که در کشور ما کیمیاست!
      به دلیل تحریم کشورمان و عدم حضور طراحان ایرانی در فروشگاه‌های بین‌المللی جهت کسب درآمد دلاری، سطح درآمد ریالی یک قالب وب آنقدر قابل توجه نیست که یک محصول (بواسطه تشکیل و تجهیز تیم) بیش از چند سال دوام بیاورد و عرضه و بروزرسانی آن همانند قالب‌های خارجی متوقف نگردد. برای همین هرچندگاهی شاهد توقف فروش برخی محصولات در سایت‌های ملزومات وب هستیم. از این رو ترجیح اکثر کاربران به خرید قالب‌های ترجمه شده معطوف گردیده است(نمونه آن فروشگاه سون آرک است که محصولات مجازی را با قالب خارجی وودمارت عرضه می‌کند.
      به هر حال از آشنایی شما سرور گرامی خشنودم و امیدوارم زمینه همکاری مد نظر شما فراهم گردد. موفق باشید

  3. جناب محمدی واقع جا داره از شما و طراحان عزیزی که آثارشون رو مورد ارزیابی قرار دادید تشکر کنم
    منم هم برای گسترش یکی از فعالیت هام دنبال طراحی سایت جدید بودم
    حقیقتا ۵ سال پیش که مبلغی حدود ۲۰ میلون تومان برای یک سایت فول سورس هزینه کرده بسیار معتقد بودم که کار صحیحی انجام دادم و و با شعار اوپن سورس یعنی کپی هزاران بار تکرار شده خودم را مجاب میکردم
    ولی سایت اوپن سورس من به دو سال هم جواب نیازهای من رو نداد و بابت هر قیمت اضافه کردن یا کم کردن یا بروز رسانی و همراه با استانداردهای وب شدن خیلی بیش از آن چیزی که فکر میشه کرد دردسر کشیدم
    با اینکه طراح سایت بنده جزو به نام ها و اصطلاحا صفحه اول گوگلی هاست!!!!
    ولی سه ساله به اوپن سور رو آودم و امسال هم وردپرس را به عنوان انتخاب آخر خود برگزیدم
    قالب سیگما پلاس را انتخاب کردم که حقیقا طراح محترم با کاربران مثل موش آزمایشگاهی برای کشف خطاهای قالب استفاده میکرد
    حتی خطاهایی مثل عدم نمایش برچسب مطلب یا محصول و عدم هماهنگی باهر افزونه که فکرش را بکنید
    بعد از خرید حدود ۵ قالب فروشگاه فایل از راستچین و ژاکت قالب مگافایل را فقط برای تست روی محتوی سایتی که در حال طراحی داشتم نصب کردم
    و واقعا لذب بردم به خاطر هماهنگی و برطرف شدن کلی خطا که چند ماه باشون درگیر بودم
    مثلا افزونه لرن پرس اصلا با ساختار هیچ کودوم از قالبهایی که داشتم رفیق نبود و نیاز به ساعتها تغییر کد های سی اس اس داشت
    به نظر من جناب صالحی یکی از خبره تری طراحان ایرانی هستند و اگر با قدرت و پیگیری که تا الان داشتند در برطرف کردن موارد جزئی فعلی و اضافه کردن موارد جدید به قالب مگافایل داشته باشند بی شک این قالب فضای رقابت را برای بقیه سخت میکنه
    من با قالب مگا فایل و حدود ۴۰ افزونه که در حال کار هستند هیچ گونه تداخلی ندیدم و رتبه جی تی متریکس ۹۸ رو هم کسب کرده سایتم
    https://gtmetrix.com/reports/www.kabook.ir/pCnUiSk8

    1. باسلام،
      ضمن تشکر از توجه حضرتعالی و نظر لطف شما، باید عرض کنم هدف بنده تبلیغ قالب و یا شخص خاصی نیست بلکه بعنوان یک علاقه مند تکنولوژی IT در سطح وب و گرافیک، سعی دارم تا با نقد منصفانه و بی طرف نسبت به ارتقای سطح آثار دوستان قدمی بردارم. همانطور که گفتید طراحانی هستند که ژاکت و راست چین را با آزمایشگاه اشتباه گرفتند و مدیران این دو سایت هم وقتی برای چکاپ کامل محصول نمیگذارند و مخاطبان سرخورده می شوند. آقای صالحی(که البته بنده آشنایی زیادی با شخص ایشان ندارم) تا کنون (و به نسبت) مناسب عمل کرده و بر تمیز بودن کدها تاکید دارند.
      برای ایشان و شما آرزوی توفیق دارم

  4. سلام
    با نویسنده محترم در مورد عدم تعادل بصری کاملا موافقم چون دارم از قالب مگافایل در Officebaz.ir استفاده می کنم ولی چند تا نکته وجود داره که شاید به خواننده ها کمک کنه
    ۱ – مشابه آقا طاووسی بنده هم چند تا قالب عوض کردم از جمله مارکتیکا که قالب خوبی بود فقط نمیدونم چرا یه دفعه ۱۰ روز جواب نداد نویسندش
    ۲- برای من و امثال من که آشنایی با CSS و این داستانها ندارند قالبی مثل مگافایل واقعا نعمته چون در اوج سادگی هرچی که مورد نیاز باشه رو داره و کار کردن باهاش خیلی راحته
    ۳- از لحاظ ولید بودن و سئو من نمیتونم تخصصی نظر بدم ولی از زمانی که نصب کردم مگافایل رو نه تنها رتبه الکسا و ورودی گوگل کم نشده بلکه خیلی هم بهتر شده
    ۴- فکر کنم پروسه پرداخت کردن تو این قالب خیلی شکیل و راحته که کاش نویسنده محترم یه اسکرین شات ازش میذاشت و بررسی می کرد به نظرم بین این همه قالب که عوض کردم راحت ترین مراحل پرداخت رو داره ( نظر شخصی بنده هست)
    ۵- یه افزونه با قالب هست که البته باید جداگانه خریداری بشه که کار همون نویسنده قالب هست برای پشتیبانی که واقعا عالیه و امکان تمدید پشتیبانی و فروش تمدید پشتیانی در صورت نیاز رو داره که فوق العادست و خیال من رو از بابت پشتیبانی راحت کرده

    1. سلام جناب بحری عزیز‏،
      خوشحالم که مقاله حاضرنظر شما را جلب کرده است. این شاید جزو اولین مقالات نقد قالب وب پارسی باشد که از بیرون به طرح نگاه بی‌طرفانه دارد. سعی خواهم نمود این نوع نقد را به سایر محصولات وب پارسی تعمیم دهم و امیدوارم طراحان نیز مطالعه فرمایند. آنچه مسلم است قالبی در قلب شما و مخاطبان جای خواهد گرفت که در عین سادگی و زیبایی،‏ روان و کم نقص ظاهر شود و کدهای به اصطلاح تمیزی داشته باشد. جناب صالحی تا این لحظه بر تمیزی کدها اصرار داشته و امیدوارم پشتیبانی محصول ایشان نیز پایدار بماند.
      از نظر بنده قالبی که هر هفته آپدیت می‌دهد و با برگزاری جشنواره تخفیف مخاطب جمع می‌کند قطعاَ عاری از ایراد نیست! آپدیت های مکرر که بواسطه شکایت کاربران از نارسایی‌های متنوع قالب ناشی شده و اجازه درج آن در بخش دیدگاه ژاکت یا راست چین (جهت دید عموم کاربران) نیست و در سینه تیکت پنل کاربران باقی می‌ماند!
      محصولاتی که نام بردید نیز در نوع خود مناسب هستند و باید با انواع مشابه خود مقایسه و داوری شوند.
      موفق باشید

  5. این قالب از همه لحاظ با فکر و به صورت حرفه ای طراحی شده است.
    جناب صالحی از همه نظر عالی هست چون به فکر عمل میکنه.
    امید وارم که همیشه موفق و پیروز باشند.
    منم بعد از تعویض چندین قالب دیگه نتونستم از قالب مگافایل دست بکشم.
    از همه نظر عالی هستش.

    1. باسلام به شما جناب بابازاده،
      ممنون که وقت گذاشتید و نظر دادید. امیدوارم مقاله مورد توجه شما واقع شده باشد. موفق باشید.

  6. احمد گفت:

    با سلام من مقالرو خوندم و با قسمتهاییش موافقم اما این نکترو در نظر بگیرید بحث ظاهر یه چیزه سلیقه ایه . به عنوان مثال من الان از هیچکدوم اون دو طرحی که برا مگافایل دادید خوشم نیومد ( نظره شخصیمه ) . همینطور به نظرم ایران کالا از لحاظ بصری جذابتره نسبت به شاپ پلاس و این تفاوت بر میگرده به ذات و روحیه متفاوته ادما در دیدن پیرامونشون و در این باره اصلن نمیشه به طراح قالبها خرده گرفت چون پوشش تموم سلایق کاربرا امکانپذیر نیستش . به نظره من در ابتدا مهمترین چیز برای یه قالب سادگی کار باهش در کنار آپدیت شدن مداوم و اضافه شدن ویژگیهای جدیده بعدم پشتیبانی خوب . البته بحث ظاهر هم مهمه در حدی که نمایه کلی و عمومیش شلوغو در هم بر هم نباشه . با تشکر از مقالتون

    1. باسلام به شما احمد عزیز،
      ممنون که وقت گذاشتید و نظر دادید. نظر حضرتعالی نیز محترم و درخور اعتنا هست. طراحان گرافیک پیشتاز جهت دادن به همین سلیقه و بالا بردن سطح آن در جوامع مختلف هستند. نیاز هست تا مردم با مبانی تجسمی بیشتر آشنا شوند. سطح سلیقه فعلی حاکم بر کشور ما بر گرفته از میزان آشنایی صحیح هموطنان با اصول زیبایی شناسی است. متأسفانه مردم ما استقبال لازم از موزه، نمایشگاه نقاشی و…. را ندارند تا مفاهیم خط، نقطه، رنگ و سطح را به درستی درک کنند و به چیزی گرایش دارند که به ذائقه فعلی ایشان نزدیک باشد. مثلاً نوجوانان و حتی بزرگسالان از نمک به شکل بی رویه در تغذیه استفاده میکنند و این به علت مصرف پفک نمکی و امثال آن در کودکی و شکل گیری غلط ذائقه آنهاست! همین مسئله بر سلیقه بصری ما نیز حاکم است. موفق باشید.

  7. سلام عرض می کنم خدمت اساتید بزرگوار و همکاران گرامی
    در ابتدا بابت چیزهایی که با کمک این مقاله یاد گرفتم کمال تشکر را دارم. تصمیم گرفتم که انشالله ما بقی مقالات آقای محمدی مجد را در جهت ارتقاء دانسته های خود مطالعه نمایم.
    من حدود ۴ ماهی است که قالب سیگما را برای راه اندازی سایت خود به آدرس soratmarket.com تهیه کرده ام و در طول این ۴ ماه در استفاده از قالب سیگما با مشکلاتی روبرو می شدم و بعضی از مشکلات بزودی حل می شد و بعضی به زمان آپدیت بعدی موکول می شد و برای بعضی هم پیچانده می شدم. اگر اجازه دهید در زیر به چند نمونه از تیکت ها اشاره می کنم :
    ******
    صفحات محصول در سایت درست نمایش داده نمیشه و با دمو فرق داره در سایت من سایدبار چپ نمایش داده میشه.
    هنگام گذاشتن محصول و درج توضیحات ، وقتی مثلا عنوانی رو از قسمت بند ، تیتردوم (h2) انتخاب می کنی ، در صفحه محصول کلا اون جمله نمایش داده نمیشه و حذف میشه. شما که فرمودین در آپدیت جدید برطرف شده !!!…… پاسخی به این مشکل داده نشد و با پاسخ دیگری تیکت بسته شد و آپدیت جدیدی هم آمد ولی باز حل نشد و مجدد تیکت زدم
    ******
    +این مشکل خیلی مهم حل نشده : هنگام گذاشتن محصول و درج توضیحات ، وقتی مثلا عنوانی رو از قسمت بند ، تیتردوم (h2) انتخاب می کنی ، در صفحه محصول کلا اون جمله نمایش داده نمیشه و حذف میشه. شما که فرمودین در آپدیت جدید برطرف شده !!!
    پاسخ- جهت بررسی یادداشت شد و طی یک آپدیت کوچک موارد جزئی باقی مانده از نسخه قبل رفع خواهد شد.
    *********
    و چندین تیکت مشابه دیگر و این هم آخرین تیکت من :
    *********
    +طبق بررسی هایی که انجام دادم متوجه شدم از جهت رعایت نکات سئو تگ های هدینگ به درستی برای قالب تعریف نشده اند. هر صفحه از سایت باید دارای یک تگ h1 باشد و در محتوا باید به ترتیب اهمیت از تگهای h2 تا h6 استفاده شود.صفحه اصلی باید عنوان سایت را در تگ h1 قرار دهد و میان عنوان های اصلی مانند نام محصولات رو در تگ h2 قرار دهد و زیر عناوین را در تگهای بعدی. صفحه اصلی شامل هیچ تگ h1 و h2 نمی شود و صفحه محصول نیز دارای تگ h1 به صورت اتوماتیک نمی باشد. و در صفحه اصلی عنوان محصولات در تگ h3 قرار می گیرد. و از تگ h4 به تگ h6 پرش داریم. این اصلا خوب نیست.
    امیدوارم که هرچه سریعتر این مسئله حل شود.
    پاسخ-موارد اعلامی جهت بررسی به واحد فنی ارسال گردید.
    *********
    و بدین ترتیب این تیکت هم بسته شد.
    *********
    از قالب سیگما نا امید شدم و به جستجوی قالب جدید پرداختم و با راهنمایی های جناب آقای محمدی مجد و شما همکاران عزیز انشالله بزودی قالب مگافایل را تهیه خواهم کرد.
    مجددا از همگی شما عزیزان سپاسگزارم.

    1. باسلام و تشکر از پیام شما
      به نظر بنده محبوبیت قالب سیگما به علل زیر استوار است که به همین دلایل به فروش بیشتر نسبتت به رقبا توفیق یافته :
      ۱- صفحه ورود و پنل کاربری زیبا
      ۲- سازگار نمودن خود با دو افزونه دکان و المنتور(البته این افزونه مشکلات زیادی با وب پارسی و نیز تداخلات متعددی با برخی قالبها و افزونه ها دارد و تا رسیدن به ویژوال کمپوزر راه زیادی در پیش دارد!)
      ۳- قیمت فوق العاده مناسب در برگزاری چند دوره جشنواره تخفیف
      ۴- توان حجمی مناسب در پاسخ به تیکت کاربران
      البته بنده به جهت بررسی، این قالب را خریدم ولی تا رفع نواقص فعلی که حتی تا این لحظه در دمو آن باقی است از نصب آن خودداری کردم و این به معنی نفی این قالب ارزشمند نیست بلکه پیامی آشکار به تمامی همکاران عزیز وب پارسی بویژه طراحان عزیز است که قبل از راهی نمودن محصول به بازار‏، ایرادات آن را (نه به صفر) به حداقل برسانند و بروزرسانی خود را معطوف به افزایش امکانات و هماهنگی ها نمایند.
      راه حل این مسئله نیز همان است که اکثر قالب های مشهور در پیش گرفتند: یک نسخه آزمایشی رایگان در مخزن وردپرس جهت استخراج نظرات و کشف ایرادات و دریافت بازخورد مخاطبین!
      در این روش، کاربران از طراح متوقع نبوده و می دانند که از یک نسخه رایگان با شرایط مندرج آن بهره می برند!

  8. Karbar گفت:

    سلام جالب بود تشکر

  9. حامد کامکار گفت:

    با سلام و عرض ادب
    جناب آقای محمدی
    پیرو صحبت های پیشین و گفتگوهایی که با جناب آقای صالحی داشتم
    اتدهایی جهت بهینه تر کردن طراحی قالب مگا فایل انجام دادم که خواستم شما هم نظر دهید.
    برای این امر لطفا شماره تلگرام یا واتس آپ اعلام نمایید یا پیام دهید تا در ارتباط باشیم
    باتشکر
    ۰۹۱۲۲۸۶۳۳۱۳

    1. باسلام و تشکر از تماس حضرتعالی،
      با جیمیل اختصاصی گرافیک شاپ: sptgraphicshop@gmail.com تماس بگیرید.
      این آدرس در ساعات غیر استراحت معمولا هر یک ساعت چک می شود و قابلیت الصاق اسناد، پاسخگویی و بایگانی بهتری نسبت به شبکه های اجتماعی وجود دارد. در صورت نیاز به تماس تلفنی و مشاوره با شماره ۰۹۱۹۲۹۷۲۰۰۴ از طریق پیامک هماهنگ فرمایید تا تعیین وقت شود. موفق باشید.

  10. حامد کامکار گفت:

    با سلام مجدد
    با مساعدت آقای صالحی ، ایشون به زیبایی هرچه تمام تر دقیقا تمام مواردی که من در کانسپت طراحی شده به ایشون دادم در پیش نمایش سوم قالب مگا فایل پیاده سازی و اجرا کردند که جا داره از ایشون تقدیر و تشکر کنم .
    قول مساعدت بیشتر جهت تکمیل این قالب بسیار زیبا رو از ایشون گرفتم و با هماهنگی و در زمان های مقرر این کار رو به نتیجه خواهیم رساند . انشالله

    1. باسلام‏،
      تلاش شما قابل تقدیر است. سلام بنده را هم به جناب مهندس صالحی برسانید. موفق و پاینده باشید.

  11. با سلام خدمت شما جناب محمدی
    لطفا قالب بیگی کالا رو به صورت اختصاصی بررسی بفرمایید. تیم طراح این قالب مشخصه که زحمت زیادی برای طراحی اون کشیدن و امکانات اختصاصی زیادی در اون قرار دادن. هر چند مواردی مثل صفحه پرداخت از نظر من جای انتقاد داره..ممنون

    1. باسلام و عرض ادب
      ضمن تشکر از تماس شما با مجموعه گرافیک شاپ و پوزش به علت تاخیر پاسخ، پیرامون بررسی قالب بیگی کالا صرفا میتوان به ذکر این نکته بسنده کرد که یکی از نزدیک ترین قالب های حاضر وردپرس پارسی به دیجی کالا به لحاظ استایل و ظاهر است که هر دو دموی دیجی کالا و آمازون را تا حد ممکن کپی نموده است. البته باید توجه کنید این قالب به لحاظ امکانات و ماژول های تخصصی به هیچ وجه در سطح دیجی کالا و آمازون نیست و چنین انتظاری نیز از آن و قالب های مشابه نمی رود و این بعلت نگاه تخصصی طراحان وب این دو فروشگاه مطرح و هزینه سرسام آور کدنویسی و بروزرسانی اختصاصی آنها است. البته بنده به شخصه به هیچ وجه با کپی طرح دیگران موافق نیستم و آن را ناپسند میدانم هر چند این مسئله در ظاهر و استایل یک اثر باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *